“АЛ-ФИҚҲ АЛ-АКБАР”НИНГ МУАЛЛИФИ МАСАЛАСИ
PDF | YUKLASH (6.91 mb)
Maqola mualliflari
![](/template/img/png/User.png)
Ҳамидулла Аминов
Ўзбекистон Республикаси Фанлар академияси Абу Райҳон Беруний номидаги Шарқшунослик институти
dotsent
xxx
beruni1@academy.uz
Maqola haqida
Maqolaning asl tili : Uzbek
1 - Til:
Uzbek
Maqola nomi
“АЛ-ФИҚҲ АЛ-АКБАР”НИНГ МУАЛЛИФИ МАСАЛАСИ
Kalit so'zlar
#фиқҳ #ақида #калом #илми #шарқшунослар #жавҳар #(модда #материя #атом #эссенция) #араз #(аксиденция #симптом) #мўътазилий #хавориж #қадарий #муржиий #каромат
Maqola annotatsiyasi
Мақола мусулмон оламида шуҳрат қозонган, ақидага оид “ал-Фиқҳ ал-акбар” асарининг ҳанафийлик мазҳаби асосчиси Абу Ҳанифа Нўъмон ибн Собит ал-Кўфий (80-150 ҳ./699-767 м.) томонидан шахсан ёзилган ёки ёзилмаганини аниқлашга бағишланган. Мақолада ёзма манбалар асосида мазкур асарнинг унга тегишлилиги аниқланган. Шарқшунос олимлардан A.J.Wensinck, Givony Jozeph, Joseph Schacht, Brannon M. Wheeler, Ulrich Rudolph ва бошқаларнинг “ал-Фиқҳ ал-акбар” Абу Ҳанифа давридан кейин ёзилган, деган шубҳаларига мақолада жавоблар берилган. Шиблий Нўъмоний ва Муфтий Азизурраҳмон каби мусулмон тадқиқотчилар ҳам ушбу шубҳаларни айтишган эди. Шунингдек, мақолада иккинчи Абу Ҳанифа деган номни олган Муҳаммад ибн Юсуф ал-Бухорий деган шахс “ал-Фиқҳ ал-акбар”нинг ҳақиқий муаллифидир, деган фикрнинг хато экани исботлаб берилган. Мақолада “ал-Фиқҳ ал-акбар”нинг муаллифгача етган ривоят силсиласи (санад) тўғрисида ҳам сўз юритилган. Умуман олганда, мақолада Абу Ҳанифа даврида калом илми ва ақидада кўриб чиқилган масалалар айнан “ал-Фиқҳ ал-акбар”га киритилгани, бу борадаги шубҳалар ўринсиз экани далиллар асосида очиб берилди. “ал-Фиқҳ ал-акбар” ҳақиқатан ҳам Абу Ҳанифага тегишли асар экани ойдинлаштирилди.
2 - Til:
Rus
Maqola nomi
ВОПРОС АВТОРСТВА “АЛЬ-ФИКХ АЛЬ-АКБАР”
Kalit so'zlar
#фикх #акида #теология #востоковеды #руда #(материя #материя #атом #сущность) #араз #(случайность #симптом) #мутазилий #хаваридж #кадари #мурджи #каромат
Maqola annotatsiyasi
Статья посвящена подтверждению или опровержению факта авторства известного в исламском мире основоположника ханафитской школы Абу Ханифа Нуъман ибн Сабит аль-Куфи (80-150 хиджры / 699-767 гг. н.э.) по написанию произведения относящегося к вероубеждению «Ал-Фикх ал-акбар». В статье идентифицируются произведения на основании письменных источников. Статья отвечает на сомнения востоковедов А.Дж. Венсинка, Гивони Джозефа, Джозефа Шахта, Браннона М. Уиллера, Ульриха Рудольфа и других в том, что «Аль-Фикх аль-акбар» был написан после времен Абу Ханифы. Исламские ученые, такие как Шибли Нуъмани и муфтий Азизуррахман, также подтвердили эти сомнения. Статья также доказывает, что гипотеза о том, что Мухаммад ибн Юсуф аль-Бухари, известный как второй Абу Ханифа, является настоящим автором «аль-Фикх аль-акбар», ошибочна. В статье также упоминается цепочка пердастчиков повествований «аль-Фикх аль-акбара» до автора. В целом, статья показывает на основе доказательств, что вопросы, обсуждавшиеся в теологии и вероисповедании во времена Абу Ханифы, были включены в «аль-Фикх аль-Акбар», и что сомнения в этом отношении были необоснованными. Было уточнено, что «Аль-Фикх аль-Акбар» действительно принадлежит авторству Абу Ханифы.
3 - Til:
English
Maqola nomi
THE ISSUE OF THE AUTHOR OF AL-FIQH AL-AKBAR
Kalit so'zlar
#fiqh #aqeedah #kalam #orientalists #ore #(matter #atom #essence) #araz #(accident #symptom) #mu’tazilite #khawarij #qadari #murji #karamah
Maqola annotatsiyasi